Årets årsmøte ble avholdt på Narvik videregående skole – studiested Oscarsborg. Og for første gang måtte vi flytte ut av våre vante møtelokaler grunnet anntall.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Til stede: Einar Mikkelsen – Arne Lundberg – Bjørn Skårvik – Eirik Nordgård– Stig Eirik Nordgård – Sivert Haakon Nystad – Eirik Sparbo Carolin – Ann-Kristin Hartviksen – Vegar Stormo – Børge Strøm – Merethe Lundberg – Mona Holtet Elstad – Inger Lise Sletten – Trine Sæter – Linda Skoglund – Thor Mikael Hast – Tommy Tande – Roger Kristiansen – Åge Johansen – Bente Normark – Birger Tiller – Thomas Holmstrøm – Ingvild Liland – Alexander Lie – Kristher Thoresen – Hans Petter Hansen.

Totalt 26 representanter.

Innbringende aktiviteter:

Sying og salg av lammeruller før jul. Dette har blitt bærebjelken i laugets økonomi for vår virksomhet. Dette til tross for at skrivebordsunderlaget ikke var med dette året -grunnet at våre annonsører satt støtteannonser på «vent» grunnet pandemien. I skrivende stund er vi ferdig med nevnte underlag for 2022 som har fått god oppslutning.

Vi bør gå i tenkeboksen å se på om vi kan finne supplerende aktiviteter for å styrke vår økonomi ytterligere. I år ble det laget ca.500 lammeruller.

Arrangementer som ikke går på beksostning av eksisterende næringsliv samt kurskvelder kan være noe å ta tak i. Vi ser at NKL – Troms også har ett veldig fint lotteri med flotte premier. Kanskje det er noe for oss også.

Øvrige aktiviteter.

1. Det har vært arrangert kurs i samisk mat med støtte fra NKL
  2. Påleggskurs for lærlinger og elever med støtte fra ASKO, Nortura og NKL
  3. Semifinale for Tine MatCup – våre to lag fra Narvik nådde ikke opp mot laget fra Tromsø som gikk fortjent videre.
  4. ASKO Servering Narvikmesterskap er avholdt og Vegard tar med seg tre lærlinger videre med jobbing mot semifinale i Stavanger.
  5. Medlemskveld med Samisk mat som tema på Grand hotel
  6. Medlemskveld og juleavslutning med lutefisk på Fiskekroken

Representasjon:

Foreningens leder har representert NKL – Narvik på diverse møter online, da reisevirksomhet ikke har vært tilrådelig grunnet covid19. Han har også deltatt på stort styremøte i Oslo høsten 2021 samt under Arktisk Mat i Mosjøen.

Merethe har representert NKL i landstyret nå i tre år samt sittet i ett regjeringsoppnevnt utvalg for rekruttering.

To lag representerer Narvik i semifinalen i Tine Mat Cup. Semifinale er blitt avholdt i 2021. på kjøkkenet på Narvik vgs. Noen av laugets medlemmer var i dommerpanelet. Våre lag kom dessverre ikke opp på seierspallen, men vi gratulerer laget fra Tromsø med en fortjent seier i semifinalen.

Vegar har påtatt seg jobben med å jobbe med lærlinger fram mot ASKO Servering Norgescup. Vi gratulerer videre Vegar sin nominasjon til årets bondelagskokk samt vi kan bejuble Vegar med tittelen «Årets kjøkkensjef» 2020.

Regnskap:

Skattmester Aleksander la frem et oversiktlig regnskap – Dette ble godtatt av medlemmene og godkjent revidert av revisorene.

Kommentarer til regnskapet fra revisor Arne var at det ikke forelå noen eksakte tall hvor mye vi tjente på lammerullsyingen. Dette skyldes at det er vanskelig å beregne da lammeplommer og skanker ligger på frysen – dette skal brukes på selskapet til LKAB som vi skal arrangere. Da har vi råvarer til nevnte arrangement.

Innkomne forslag:

Vedtekter:

Sette av tid til å jobbe igjennom overskudd av inntektene og hvordan vi  skal disponere disse.

Dette er en anbefaling fra styret og er nedfelt i utsendt skriv fra leder.  Dette skal vurderes og stadfestes av styret i løpet av året – mulig med visse korrigeringer. Dette gjelder hvem som har deltatt i aktiviteter – oppmøte på medlemsmøter – jobbing med rekruttering og kurs og reisekassefordeling.

Turkomite

Det er oppsatt en ny turkomite hvor Arne og Eirik Carolin deltar.

Valg:

På valg var følgende medlemmer: Thomas (leder) – Alexander (skattmester) Ingvild (styremedlem)- Kristher (styremedlem) – Arne (revisor) – Oddmund (revisor) – Bente (valgkomite).

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Styret fram til i dag. Vi takker Alexander og Ingvild for den jobben de har gjort.

Det nye påtroppende styret er som følger:

Thomas           Leder                          2 år.

Birger             Nestleder                    1 år

Åge                 Skattmester                2 år

Hans Petter     Sekretær                     1 år

Linda              Styremedlem              2 år

Kristher           Styremedlem              2 år

Eirik C            Styremedlem              1 år.

Arne                Revisor                       1 år

Oddmund        Revisor                       2 år

Bente              Valgkomite                 2 år

Einar Ø           Valgkomite                 1 år.

Utdeling av Cordon Bleu og andre priser:

Alexander og Ingvild har takket for seg i sine verv og fikk en påskjønnelse for sin innsats i styret fra lauget.

Oddmund – Roger og Thomas fikk sin 25 års nål.

Kalle fikk status som æresmedlem.

Medlem har i ord og gjerning arbeider for, og sprer kunnskap om kokkefaget på en utmerket måte og har vært aktivt medlem her hos oss i mange år, vi gleder oss over at du har lyst å være her i lag med oss og vi ser fram til mys skøy i framtiden.

Medlemmet har vært oldermann og hatt andre styreverv. Han har vært en humørspreder både i NKL – sammenheng og i private settinger, en person som er høyt savnet på sin arbeidsplass for sitt gode humør, faglige dyktighet og sitt gode humør og ikke minst sin savnede peppersaus. Ett besøk på Agenda Narvik er ikke lengre det samme. Beklageligvis kunne ikke Kalle mota prisen her i dag, men alt er dokumentert og sendt videre til han.

Cordon Bleue ble tildelt Merethe og Alexander.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Møtet ble etterfulgt av en flott middag på Linken Bar & restaurant på Quality Grand Royal hotell her i Narvik.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.Ingen beskrivelse er tilgjengelig.Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Menyen besto av røkt røye

Reinsdyr

Multer og Tindved

Leder pratet som vanlig – Martin sto for kokkeleringen med hjelp av lærlinger og kokkelever – Børge fikk sunget takkformatentalen. Godt det ikke var åpent for «normale» folk der og da.