Norske Kokkers Landsforening (NKL) og Compass Group Norge inngår hovedpartneravtale. Sammen skal vi styrke arbeidet for kokkefaget, bidra til økt rekruttering og være gode ambassadører for hverandres mål og verdier.
Tittelfoto: F.v. Kristine Melgaard, Business Unit Director Food – Compass Group Norge, Espen A. Wasenius, daglig leder – NKL og Tor Rønhovde, CEO – Compass Group Norge
NKLs ambisjon med avtalen er å skape større oppmerksomhet rundt kokkeyrket og gjøre veien inn i restaurant- og matfag mer synlig og attraktiv. Gjennom aktiviteter knyttet til Det Norske Kjøkken og De Norske Kokkelandslagene skal samarbeidet bidra til å utvikle fremtidens kokker, og være en viktig faglig arena for bransjen. For Compass Group Norge er partnerskapet tett koblet til utvikling og drift innen Community Catering.
– Vår felles målsetting er å fremme hverandres mål og verdier, og samtidig skape økt fokus på kokkeyrket og styrke rekrutteringen til restaurant- og matfag. Gjennom aktivitetene våre i Det Norske Kjøkken og De Norske Kokkelandslagene ønsker vi å bidra til å utvikle fremtidens kokker, sier daglig leder i NKL, Espen A. Wasenius.
For Compass Group Norge handler partnerskapet både om å støtte et viktig fagmiljø og om å forsterke verdiene virksomheten bygger på: kvalitet, fagstolthet og gode matopplevelser. Partnerskapet skal også bidra til å utvikle mennesker og kompetanse, og gi nye muligheter til å synliggjøre bransjen og faget.
– Målet er å styrke partnerskapet med NKL, slik at vi sammen kan bidra til utvikling i det kokkefaglige miljøet, og samtidig inspirere til nye tanker og ideer for kokkefaget fremover, sier CEO i Compass Group Norge, Tor Rønhovde.
Vi ser frem til å komme i gang med planlagte aktiviteter og skape konkrete resultater gjennom samarbeidet.





