Mipim er en av Europas største eiendomsmesser og har 20 000 besøkende fra 83 land. Oslo Metropolitan Area (OMA) har som formål å promotere prosjekter og utvikling i Osloregionen. De siste to årene har vi hatt fokus på work-life balance og på hva som gjør regionen vår attraktiv for etablering av utenlandske selskaper, hente inn utenlandsk kapital til norske utviklingsprosjekter, samt tiltrekke oss utenlandsk arbeidskraft.
MIPIM er også et vindu ut mot internasjonale kjøpesterke kunder og mange restauranter, produsenter, importører av mat, design, etc er representert på messen som deltakere.
En av de viktigste faktorene for å lykkes med dette har vært markedsføringen av mat og drikke på standen vår under MIPIM. Vi har tidligere jobbet med Gamle Raadhus og Vaaghals og Fuglen. Nå ønsker vi å dra det enda et steg videre, da vi ser stor interesse fra de internasjonale deltakerne for hva vi serverer. Det er en messe med stort fokus på nettverksbygging, de besøkende på messen er nysgjerrige og interesserte i norsk matkultur.
I tillegg vil vi vise hva lille Norge kan får frem av enere innen ulike fagfelt. Junior kokkelandslaget vil således være midt i blinken for oss. Magnus Carlsen vil spille sjakk på standen vår, og sammen med det ypperste innen coctail og uteliv, verdenskjent kaffe toppet med fantastiske norske råvarer og foredling av matvarerer, vil vi kunne vise frem et mini-Norge i toppklassen. Og bare med deltakere under 30 år!
Pressedekningen er stor, både fra nasjonal og internasjonal presse.