Tilbake

Norske Kokkers Landsforening og kommunikasjonsbyrået Spoon inngår et nytt og spennende partnerskap for å spre matglede og fremme kokkeyrket.

 

FOTO: f.v. Inger-Marit Knap Sæby-Spoon, Monica Larsen-NKL og Torunn Maria Holm-Spoon

 

Med Spoon på laget styrker, fornyer og profesjonaliserer vi oss innenfor digital kommunikasjon. Vi er veldig glade for å få dyktige folk med oss både til rådgivning og produksjon, som i tillegg har dokumentert erfaring fra store merkevarer innenfor matbransjen, sier Espen Wasenius, daglig leder i NKL.

Spoon er et strategisk og kreativt kommunikasjonsbyrå som har lang erfaring med målrettet kommunikasjon. De har de siste årene bygget opp spisskompetanse på markedsføring av mat og drikke, har jobbet med mange av landets største merkevarer og kjenner dermed godt til både markedet og målgruppen.

Partnerskapet, som omfatter grafisk design, brosjyrer, videoproduksjon, fotografering, nettsidedesign, artikler og betalt annonsering, skal styrke NKLs arbeid med blant annet å fremme kokkeyrket, det norske kjøkken og generell matglede.

– Dette samarbeidet er perfekt for oss, og vi er stolte av å få jobbe sammen med en gjeng som er så viktig for Norges anseelse som matnasjon. Vi gleder oss til å lære mye nytt om mat og om bransjen, til å møte flere spennende og flinke folk og til å levere markedsføring for folk som virkelig vet å sette pris på høy kvalitet, sier byråleder Siv Tonje Solfjeld.

Norske Kokkers Landsforening jobber for å fremme Det Norske Kjøkken, den norske matkulturen og kokkefaget. Vi skal være kokkers fremste møteplass, skape relasjoner og bygge faglig nettverk, være høringsorgan for læreplaner og bransjerelaterte saker, ha søkelys på rekruttering til utdanning, fag og forening, og skape oppmerksomhet rundt kokkeyrket gjennom landslagsdeltakelse i prestisjetunge kokkekonkurranser.

– Vi håper dette samarbeidet kan bidra til å skape enda mer inspirasjon og matglede for både Spoon og deres øvrige oppdragsgivere innenfor mat- og måltidsbransjen, sier Wasenius.